אצלנו בסטודיו - נלמדת היוגה הנשית המקורית על פי שיטתה של מירה ארצי פדן (מפתחת השיטה)  |  סטודיו להתאהב בנשיות שלך שמח לארח אותך במשכננו ברמת גן, כאן תוכלי להירגע, להתחזק, ולהעצים את נשיותך- ברוכה הבאה!  |  אנו מזמינות אותך- למעגל ראש חודש- מעגל נשים המאפשר לך לחוות תהליך חווייתי ומרגש בקבוצה. פרטים נוספים בדף מעגלי ראש חודש (באתר)  |  10 שיעורי יוגה בשבוע, 4 מורות שונות, שיעורים בכל יום וחופש בחירה מוחלט!  |  



מאמר: שמונת שלבי הרג'ה יוגה

פטנג'לי היוא איש חידה בעולם היוגה. לא ידוע עליו רבות ומעריכים כי חי 200 שנה לפני הספירה.
את כתבי הרג'ה יוגה (אחת מארבעת הדרכים לביצוע יוגה) ערך פטנג'לי בצורת "יוגה סוטרה" (סוטרה= חוט, שביל, דרך) הצגת חוטי מחשבותיו על הרג'ה יוגה.
פטנג'לי סבר שהיוגה היא אוניברסלית ויכולה להיות מתורגלת על ידי כל אדם ללא קשר לדת או לאמונות ולא היו לו דרישות מוקדמות ללימוד, כמו הדרישה להיות נזיר והוא מכנה את האל בשם אחד- "השליט" שעשוי להתאים לאדם מכל דת.


בפרק השני של "היוגה סוטרה" מציג פטנג'לי את שמונת
השלבים המהווים את הדרך להשגת חיבור פנימי לתודעת על.  

ע"פ "ויאסה" שהיה הפרשן הגדול ליוגה סוטרה של
פטנג'לי היוגה היא "סמדהי"-כאשר "הסמדהי" עצמו מהווה שלב (יש שמונה איכויות לשלב זה) גם את הדרך וגם את המטרה.





שמונת השלבים לסמדהי :

1. יאמות- מה לא לעשות, ריסונים.

2. ניאמות- מה לעשות, ציוויים, הנהגות.
 היאמות והניאמות מהוות את עשרת הדיברות של היוגה קיראו עליהן בהרחבה בפרק מאמרים.

3. אסנה- תנוחות יוגיות.
פטנג'לי כתב על מספר תנוחות חשובות -  כוונתו הכללית הייתה החזקת תנוחות ביציבות ונינוחות.
גוף יציב מבוסס על הכרה יציבה, אם נשיג מיקוד בהכרה נחרוג מעבר לתודעת הגוף, ויהיה קל ונוח לשהות בתנוחות. מה שמסייע להחזיק תנוחה הוא העלאת האנרגיה של טוהר וקדושה בחיינו. אנרגיה זו נקראת בשפת היוגה "סטווה".

4. פראנה יאמה-
פראנה= אנרגיה. פראנה יאמה=תרגיליי שליטה בפראנה ע"י הנשימה. 
תרגילי נשימה אלו משפיעים על מערכת העצבים ועל הפראנה.
באמצעות התרגילים מבצעים ניקוי של הנאדיס (צינוריות האנרגיה).

5. פרתיהרה-
תרגיליי כינוס חושים, והפנמתם פנימה.
ע"פ היוגה יש 2 סוגי חושים:
ניאנה אינדריאס- איברים פנימיים המביאים ידע לחושים.
קארמה אינדריאס- איברים חיצוניים המביאים לפעולה.
כדי להגיע לשליטה בהכרה עלינו לשלוט במזינים אותה- בחושים.
כאשר היוגי יודע לנטרל את גירויי החושים ומצליח להכניס את האנרגיה פנימה ל"סושומנה" (ערוץ האנרגיה המרכזי במערכת הנאדיס) -
הוא מגיע למצב התחלתי של ריכוז.

שלושת שלבי התירגול הבאים מכונים "סמיהנה", שולשתם מביאים לתוצאה אחת ל"סמדהי": 

6. דהרנה-
ריכוז ההכרה על מושא אחד: עצם חיצוני או רעיון פנימי.
לאחר שצימצמנו את גירויי החושים ניתן לכוון את ההכרה לריכוז.
התמקדות באובייקט אחד עוזרת להגיע לריכוז, האובייקט עצמו פחות חשוב כמו תרגול היכולת לחדד את הריכוז.

7. דיאנה-
מדיטציה בה הריכוז באובייקט הפנימי או החיצוני יציב עמוק ורציף. זרימת המחשבות קבועה ויציבה. לאדם יש שליטה על גלי המחשבות. המטרה היא להביא את עצמנו ליכולת ריכוז כזאת ששום דבר אחד מעבר לאובייקט לא יחווה בהכרה והאובייקט יחווה ללא פרשנות של המוח. ממצב של צופה- נצפה מתחיל המתרגל לחוות מצב של חוויה ישירה, גבול הנפרדות מתחיל להתמוסס והמתרגל מצליח להחזיק את הריכוז באובייקט לפרק זמן ארוך יותר.

8. סמדהי-
מצב תודעה עילאי, בו נעלמת הנפרדות והאדם חש שתודעתו מתרחבת ומתאחדת עם התודעת הברהמן (תודעה אלוהית). למעשה מכאן (ע"פ "ויאסה") מתחילה היוגה האמיתית.
כשאומרים סמדהי מתכוונים לכל שמונה הרמות של הסמדהי (שש רמות של סמדהי נמוך ושתי רמות של סמדהי גבוהים).
המתרגל אינו אומר יותר אני צופה בעץ, אלא הופך (בחוויה) לצופה ולעץ גם יחד.
הסמדהי הוא ההארה הרוחנית הנפלאה ביותר, לאחריה האדם אינו נשאר כשהיה.
הסמדהי העליון ביותר הוא הסמדהי בו לא חווים את שלושת הגונות (שלושת איכויות/ סוגי האנרגיה מהן נבראו העולם והחי) ולא כפופים לחוקי הזמן, מרחב וסיבתיות.





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתרים שלייוגה עם נוריתי www.yoga-nl.co.il  ♦ קואוצ'ינג עם נורית www.nuritlavi.co.il ♦  
 

לייבסיטי - בניית אתרים