אצלנו בסטודיו - נלמדת היוגה הנשית המקורית על פי שיטתה של מירה ארצי פדן (מפתחת השיטה)  |  סטודיו להתאהב בנשיות שלך שמח לארח אותך במשכננו ברמת גן, כאן תוכלי להירגע, להתחזק, ולהעצים את נשיותך- ברוכה הבאה!  |  אנו מזמינות אותך- למעגל ראש חודש- מעגל נשים המאפשר לך לחוות תהליך חווייתי ומרגש בקבוצה. פרטים נוספים בדף מעגלי ראש חודש (באתר)  |  10 שיעורי יוגה בשבוע, 4 מורות שונות, שיעורים בכל יום וחופש בחירה מוחלט!  |  




"הווייתך הפנימית היא דבר מלבד השמיים הפנימיים, עננים באים והולכים, כוכבי לכת נולדים ונעלמים, כוכבים מופיעים ומתים, והשמיים הפנימיים נשארים זהים- לא נגועים, לא מוכתמים, לא מצולקים, לכו פנימה ותיהנו מהם,

זיכרו-

כל שתוכלו לראות אינכם הוא, כל הנראה נעלם ורק הרואה נשאר!
אם אתה יכול לראות את רגשותיך- אז אינך רגשותיך, 
      אם אתה יכול לראות את חלומותיך, את שאיפותיך, את זיכרונותיך, את דמיונך, את השלכותיך- אינך הם!
המשך לסלק את כל אשר אתה יכול לראות,
כל הנראה נעלם ורק הרואה נשאר".

 
(ראג'ניש קנדרה מוהן, 'אושו')
 

 

חשיפת האני:
 
מדיטציה היא כלי לשליטה בהכרה.
המדיטציה היא הדרך לחשיפה עמוקה יותר של "העצמי".
ע"פ היוגה האדם אינו ער לטיבעו האלוהי שהינו נועם מוחלט ואינסופי.
האדם משועבד להנאות החושים, והצורה בה הוא תופס את עצמו ואת העולם היא בעקבות תפיסה מוטעית של ה"אני". האדם מזדהה עם גופו "הגוף "שלי הוא אני", "ההכרה שלי היא אני", וניצמד במחשבות וברגשות אל אותו "אני" חומרי.
מי הוא אותו "אני" זוהי תפקידה של היוגה לחשוף.
בעייני היוגי הגוף וההכרה הם חלק מעולם התופעה ולהם תוחלת חיים מוגבלת, לעומת הרוח הנצחית שעוברת כאשר גוף אחד מתבלה לגוף אחר.
כשהמתרגל מבין ששורש הסבל הוא בגישה ובתפיסה הפנימית ולא בנסיבות החיצוניות הוא יכול להשתחרר מהדרמות המתחוללות בראשו וברגשותיו ומתפנה להבין כי נישמתו ניצחית ואין באמת ניפרדות בעולם, הכל אלוהי בדיוק כפי שהוא.




שלבים בדרך:

כדי לתרגל מדיטציה עלינו ללמוד לשלוט בהכרה במקום להישלט על ידה.
רוב שעות הערות שלנו מתרוצצת ההכרה ממחשבה למחשבה, מ-משיכות לדחיות, מרגשות לזיכרונות, טובים ורעים כאחד.
בתחילת התרגול האדם מגיע עם הרבה מחשבות וההכרה שלו אינה שקטה.
ניתן להתחיל מלתת למחשבות שלנו תשומת לב.
אין צורך להזדהות או לקחת חלק במופע הפנימי שמשדרות המחשות רק לצפות ולהבחין באופיין (טהורות, מעוררות שינויים, מלאות ברגשות כאלו או אחרים).
בהמשך מה שיסייע להכרה להירגע זו עבודה עם הנשימה, מאחר והנשימה וההכרה משפיעות זו על זו.
בשלב הבא מתמקדים באובייקט פנימי או חיצוני, ויוצרים ייצוב של ההכרה.

במדיטציות הראשונות שלב הייצוב יהיה סוג של ריכוז, ובהמשך יהפך למדיטה. ההבדל בין השניים הוא במידה ולא בטכניקה- בריכוז אנחנו מחזיקים את ההכרה ברסן מתוח. במדיטה- הרסן כבר אינו נחוץ שכן ההכרה נשארת ממוקדת מעצמה בגל מחשבה אחד.
כאשר תשומת הלב שלנו מופנית לדבר אחד ההכרה נהיית שקטה, כאשר אנו מצליחים להגביל את מחשבותינו לאובייקט אחד, נפסק הפטפוט הפנימי הנצחי.

"יוגה היא השקטת גלי ההכרה/ פטנג'לי, יוגה סוטרה"




הכנות ותנוחה למדיטציה:

תנוחת המדיטציה חשובה ביותר כיוון שיש 2 סכנות בתנוחה:
סכנה מפני הירדמות, ו- סכנה מפני אי נוחות וכאבים מציקים.
למדיטציה ממליצים לשבת בסיכול רגליים או בישיבה יפנית.
ניתן להיעזר בכריות ולהגביע ישבן או ברכיים.
חשוב לשבת בתנוחה שתהיה נוחה אך לא בשכיבה או בישיבה רופסת מאחר ואפשר להירדם.
הישיבה צריכה להיות זקופה ונוחה- אין כל צורך לסבול בישיבה. הגוף וההכרה עובדים כצוות ואם לגוף לא נוח המדיטציה לא תוכל להתקיים. אם בהתחלה זה לא נוח אפשר לשבת עם קיר מאחורי הגב או על כיסא עם משענת.
במזרח אנשים מורגלים לאכול בישיבה על הריצפה, לעשות את צרכיהם מתוך ישיבה על ריצפה ורק במערב יש קושי לשבת על הריצפה. מאחר ולא חונכנו ולא גדלו כמו במזרח עלינו להיעזר בסבלנות עד שנימצא את התנוחה הנוחה והיציבה עבורנו לאורך זמן.
לעיתים לוקח מספר שיעורים עד שמוצאים את אותה ישיבה מושלמת ונוחה.
לפני המדיטציה מומלץ להתקלח ולנסות לתרגל מוקדם בבוקר לקראת הזריחה.
ההמלצה היא לשבת עם הפנים לכיוון צפון או מזרח.

 
מדיטציה היא חלק חשוב מאוד ביוגה ומהווה את החוליה השביעית מתוך
"שמונת החוליות" ע"פ היוגה סוטרה ע"פ פטנג'לי  (קיראו את המאמר שלי בנושא הנקרא: "שמונת שלבי הרג'ה יוגה").



 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתרים שלייוגה עם נוריתי www.yoga-nl.co.il  ♦ קואוצ'ינג עם נורית www.nuritlavi.co.il ♦  
 

לייבסיטי - בניית אתרים