אצלנו בסטודיו - נלמדת היוגה הנשית המקורית על פי שיטתה של מירה ארצי פדן (מפתחת השיטה)  |  סטודיו להתאהב בנשיות שלך שמח לארח אותך במשכננו ברמת גן, כאן תוכלי להירגע, להתחזק, ולהעצים את נשיותך- ברוכה הבאה!  |  אנו מזמינות אותך- למעגל ראש חודש- מעגל נשים המאפשר לך לחוות תהליך חווייתי ומרגש בקבוצה. פרטים נוספים בדף מעגלי ראש חודש (באתר)  |  10 שיעורי יוגה בשבוע, 4 מורות שונות, שיעורים בכל יום וחופש בחירה מוחלט!  |  

חמשת העקרונות של היוגה:

כאשר 'סואמי וישנו דבננדה' הגיע למערב בכדי להפיץ את היוגה, הוא ניסה לתמצט עבור המערביים את תורת היוגה כולה על 'חמישה רגלים':

1. תירגול אסנות.

2. נשימה נכונה- תרגיליי הפראנה יאמה.

3. ביצוע הרפיה.

4. אכילת תזונה מסויימת.

5. מחשבה חיובית ועשיית מדיטציה.

 


1. תירגול אסנות:
היוגה רואה בגוף מקדש עליו יש לשמור ולתחזק כראוי כך שיוביל אותנו בקלות וביעילות להתפתחות העצמי במסע הנשמה.
על פי היוגה הגוף הפיזי הוא רק חלק זמני בקיום האינסופי שלנו ומהווה חליפה המשמשת אותנו בחיים הגשמיים עד אשר היא מתבלה.
היוגה מעניקה לגוף באמצעות האסנות הנעה וחיזוק של שרירי ומפרקי הגוף, היא מסייעת לאיברים הפנימיים הפניימים ולמערכת העצבים, לשיקום הגוף והחזרת הנעורים.
היוגה איננה ספורט כיוון שהיא עובדת גם על הפנימיות של האדם מבחינה רוחנית כך שכל אסנה מפעילה נאדיס צ'קרות ומרכזי אנרגיה שונים.
כשמתרגלים אסנות חשוב שיהיה מורה שיכוון וילמד כיוון שאי אפשר ללמוד תנוחות יוגה רק מספרים, וניתן לעשות נזק לגוף כשעושים ביצוע לא נכון של תנוחה. מה גם שהתנוחה לא תביא לאפקט הרצוי.


2. נשימה נכונה- תרגיליי הפראנה יאמה.
הנשימה משפיעה על הגוף, ההכרה ובעיקר על המצב האנרגטי של האדם.
לאורך תירגול היוגה מונחים לנשום נשימות סרעפתיות מלאות וכן לתרגל מספר תרגילי נשימה תפקיד חשוב.
תרגילי הנשימה ביוגה נקראים "פראנה יאמה" ובעזרת תרגילים אלו נמלא את הגוף באנרגיה וננקה פיזית, מנטלית ונפשית את ההכרה והמחשבות.


3. ביצוע הרפיה:
היוגה ממליצה לאדם ללמוד להרפות. להרפות את הגוף, את המחשבות, את הרגשות, התשוקות וכו'.
ישנה תנוחת הרפיה ביוגה ובה מונחה המתרגל להרפות. ההרפיה היא הרפיה מודעת בה המתורגל עובד באופו עצמאי על ההכרה של עצמו.
אין מדובר בהרפיה של שינה. שינה יכולה להימשך הרבה שעות ועדיין לא להטעין ולהרגיע את הגוף כפי שהרפיה עשויה להועיל. הרפיה היא סוג של הקרבה , הקרבת הרצונות וההתעסקויות .
היא מלמדת את האדם להיות בהוויה של הכאן ועכשיו שהיא נצחית.
במהלך שיעור היוגה מבצעים הרפיה בתחילה ובסוף שיעור וכן בין תנוחה לתנוחה בכדי לאזן בכל פעם מחדש את האנרגיה שנוצרה.


4. אכילת תזונה מסויימת:
מזון אינו מזין רק את הגוף מסתבר, אלא משפיע גם מבחינה אנרגטית והכרתית.
מאחר ואנרגיה נמצאת בכל דבר גם מזון נושא אנרגיה ולא כל סוג של אנרגיה מומלץ להכניס לגוף.
הרג של חיה יגרום לה סבל ולכן בכדי לא להטמיע בגוף אנרגיה נמוכה זו היוגה ממליצה על אכילת מזון צימחוני, המתעכל בקלות, ממלא בפראנה ואינו פוגע בתודעה (שאינו יוצר אנרגיה שלילית המתבטאת בהכרה רצוצה או בחשיבת מחשבות לא טהורות).
תזונה טהורה בעלת אופי צמחוני וטרי תביא את האדם לחיים בריאים ברוח היוגה המובילים להתפתחות רוחנית ואושר.


5. מחשבה חיובית ועשיית מדיטציה:
ההכרה במצבה הרגיל אינה מרוסנת ופוגעת. היא מייצרת דרמות בחיים, סבל ואפילו חולי.
היוגה מלמדת לשלוט בהכרה ע"י תירגול מדיטציה והטמעת מחשבות חיוביות כהרגל ריטואלי.
האנרגיה הולכת לכא שההכרה הולכת ולכן הכרה יציבה ורגועה תיצור חיים כאלו. בתירגול היוגה אנו מתנסים שוב ושוב במיקוד ההכרה ורתימתה.
ההכרה כשהיא לא מרוסנת דומה לאגם שמימייו סוערים ועכורים עד כדי כך שלא ניתן לראות דרכו את הקרקעית. אם ננקה את מי האגם (ההכרה) ונשקיט את הגלים (המחשבות העוברות בהכרה) נראה את הקרקעית (את טיבענו האמיתי).
 


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתרים שלייוגה עם נוריתי www.yoga-nl.co.il  ♦ קואוצ'ינג עם נורית www.nuritlavi.co.il ♦  
 

לייבסיטי - בניית אתרים