אצלנו בסטודיו - נלמדת היוגה הנשית המקורית על פי שיטתה של מירה ארצי פדן (מפתחת השיטה)  |  סטודיו להתאהב בנשיות שלך שמח לארח אותך במשכננו ברמת גן, כאן תוכלי להירגע, להתחזק, ולהעצים את נשיותך- ברוכה הבאה!  |  אנו מזמינות אותך- למעגל ראש חודש- מעגל נשים המאפשר לך לחוות תהליך חווייתי ומרגש בקבוצה. פרטים נוספים בדף מעגלי ראש חודש (באתר)  |  10 שיעורי יוגה בשבוע, 4 מורות שונות, שיעורים בכל יום וחופש בחירה מוחלט!  |  

 על ההבדלים בין יוגה להתעמלות:

 

 תפיסת הגוף:

יוגה בכללותה היא דרך להתפתחות רוחנית, החלק הפיזי של התרגולים נועד בסופו של דבר להביא לשינוי ב"מיינד"/ מצב ההכרה/ התודעה.
ביוגה 
מתייחסים לגוף הפיזי כאל כלי חשוב במסענו להגשמה הרוחנית. האסנות (התנוחות) הן רק חלק מ"ידע היוגה" הנרחב.
התירגול הפיזי הוא כלי אך אינו המטרה לעומת ספורט בו ההישג הפיזי הוא המטרה.


 

 מצב ההכרה:

תירגולי האסנות משמשות הכנה לתרגולים מתקדמים יותר של יוגה כמו: פראנה יאמה ומדיטציה.
שמתרגל יוגה נהיה מיומן בביצוע אסנה ההכרה שלו נשארת גם היא יציבה וצלולה בזמן השהיה בתנוחה.
בספורט- מצב התודעה/ ההכרה אינו חשוב, העיקר ההישגיות הפיזית.


 

 מקורות עתיקים:

היוגה היא מסורת בת אלפי שנים, חלק מהאסנות פותחו מתוך החיים בטבע על ידי חיקוי של החי, הצומח וצורות גאומטריות בטבע. לעומת ענפי ספורט אשר לרוב הן פיתוח של השנים האחרונות.

 

 פעולה מתוך הקשבה לגוף:


ביוגה התנועה היא עד סף המאמץ והכאב, יש כבוד רב לגוף. בענפי ספורט רבים מעודדים להמשיך למרות הכאב (אפילו מעודדים לאהוב את הכאב) עד איבוד שליטה ופציעות. 


 

 קצב התנועות:

לעומת יוגה הספורט האירובי מבוסס על תנועות מהירות. התנועות המהירות מעייפות  מאחר והן יוצרות יותר חומצות חלב בסיביי השרירים ובתום האימון חשים עייפים, לעומת יוגה שבסוף התירגול חשים מלאי אנרגיה ועוצמה.

תנועות מהירות גם ממריצות את ההכרה ופוגעות ביכולת ליצור שקט פנימי. 
ההרפיות ביוגה לאורך כל התירגול מסייעת להרגעה וביטול העייפות השרירית. בשום ספורט אין הרפויות כה רבות במהלך אימון. כפי שביוגה


                             

 מתיחות:

לאורך כל התירגול יש ריבוי מתיחות.
ריבוי המתיחות מסייע להגברת הגמישות והמתיחות גם עוזרות לפעילות השרירית כיוון שכל שריר שקודם נמתח יתכווץ לאחר מכן ביתר יעילות.
בספורט המתיחות הן חלק נפרד מהאימון ולא האימון עצמו- כמו ביוגה. 




 רוגע:

במימד החווייתי היוגה מייצרת נועם, רוגע ותחושת איזון וסיפוק, 
לעומת ספורט שהוא תחרותי, הישגי, מלחיץ וסוחט אנרגטית. 



 אפקטיביות לכל מערכות הגוף:

היוגה משפיעה על כל מערכות הגוף בעוד שספורט בד"כ מפתח קבוצת שרירים נקודתית/ אזורית בלבד. השפעת היוגה על מערכות הגוף:
העיכול- יש לחצים עדינים ועיסוי פנימי לאיברי העיכול הפנימיים.
ההורמונלית- יש תנוחות המגרות הפעלת בלוטות.
עיצבית- נלמדת שליטה במערכ' העצבים.
השלד והשרירים- ששיפור יציבה + חיזוק השרירים והנעת המפרקים המעניקים להם אריכות ימים.
הלב וכלי הדם- ביוגה חלק מהתנוחות מגבירות זרימת דם (במיוחד התנוחות ההפוכות) ומגמישות את כלי הדם.

 

 נשימה:


הנשימה ביוגה מבוססת על 'נשימה סרעפתית מלאה' שאינה קיימת בשום ענף ספורט.               
הנשימה ביוגה היא איטית ונעשית בשליטה רבה לעומת בספורט שהנשימה מהירה וברמת שליטה נמוכה.
ביוגה מקדישים זמן מכובד מהשיעורים ל"פראנה יאמה" (תרגיליי נשימה).





 היוגה מומלצת לבריאות הפיזית, לשלוות הנפש ולהתפתחות הרוחנית של כל אדם. 
בואו ללמוד יוגה!!!

 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
האתרים שלייוגה עם נוריתי www.yoga-nl.co.il  ♦ קואוצ'ינג עם נורית www.nuritlavi.co.il ♦  
 

לייבסיטי - בניית אתרים